Tugiteenused

Kool lähtub õpilase arengu toetamisel põhikooli- ja gümnaasiumiseadusest, põhikooli riiklikust õppekavast, tugispetsialistide teenuse kirjelduse ja teenuse rakendamise korrast ning kaasava  hariduse põhimõtetest.

Tulenevalt õpilase individuaalsetest vajadusest tagatakse õpilasele võimetekohane õpe ja  vajalik tugi õpetajate, tugispetsialistide ja majaväliste spetsialistide koostöös.

Õpetajad jälgivad õpilase arengut, käitumist ja hoolsust ning tagasisidestavad (hinded, märkamised) õppeinfosüsteemi (eKool) vahendusel. Õpilasel on õigus saada täiendavat konsultatsiooni aineõpetajalt (vastavalt aineõpetajate konsultatsioonide ajakavale).

Õpetajad kohandavad vajaduse korral õpet ainetunnis õpilase individuaalsete vajaduste ja  võimete järgi. Õpetaja nõustab vajaduse korral õpilase vanemat õpilase arengu toetamises ja koduses õppimises. Õpilase arengu toetamiseks viib klassijuhataja läbi vähemalt üks kord õppeaastas arenguvestluse vanema/vanemate ja õpilasega, mille põhjal lepitakse kokku edasised õppe- ja  arengueesmärgid. 

Õpilase arengu toetamiseks korraldab kool vajadusel last ümbritseva tugivõrgustiku kohtumisi,  ümarlaudu.

Õpilasele tagatakse tasuta koolis töötavate tugispetsialistide teenuse kättesaadavus. Tugispetsialistide teenus on õpilase arengut, võimetekohast õppimist ja sotsiaalseid oskuseid  toetav eripedagoogi, psühholoogi, logopeedi ja sotsiaalpedagoogi teenus. Kui koolil puudub  eelpool nimetatud tugispetsialist, on vanemal võimalus tasuta teenuse saamiseks pöörduda Tallinna Õppenõustamiskeskuse poole.

Tugispetsialist teeb koostööd õpetajate ja teiste tugispetsialistidega õpilase toetusvajaduse väljaselgitamiseks ning hindab õpilase arengut ja toimetulekut õpikeskkonnas eriala  kompetentsist lähtuvalt. 

Hariduslike erivajadustega õpilaste õppe koordineerija (edaspidi HEVKO) toetab ja juhendab õpetajad haridusliku erivajaduse väljaselgitamisel, nõustab vanemaid ning teeb õpetajale ja direktorile ettepanekuid edaspidiseks pedagoogiliseks tööks, koolis pakutavate õpilase arengut toetavate meetmete rakendamiseks või lisauuringute tegemiseks ning ühelt haridustasemelt teisele ülemineku toetamiseks.

Avaldatud 11.03.2025. Viimati muudetud 11.03.2025.